Accountancy - Inkoop

Ben jij werkzaam als (assistent) accountant en voer je regelmatig controles uit, of ben je juist geïnteresseerd om in deze sector aan de slag te gaan? Dan hebben wij iets interessants voor je. Onze simulaties bieden namelijk de mogelijkheid om op een interactieve manier te trainen op het herkennen van foutieve of verdachte posten en het uitvoeren van een lijncontrole of proceduretest door middel van data-analyses. Of je nu kiest voor een simulatie van het huidige proces, data-analyse technieken of data-level-assurance, onze simulaties bieden de ideale manier om je vaardigheden te verbeteren en je voor te bereiden op de uitdagingen van de moderne accountancy. Ontdek nu wat onze simulaties voor jou kunnen betekenen!

Doelgroep

Onze simulatie “Lijncontrole Inkoop” is een waardevolle tool voor iedereen die betrokken is bij interne controles, lijncontroles, proceduretesten, of de AO-IB van de interne organisatie. Of je nu accountant, accountancystudent, controller, of student Finance & Control bent, jouw bijdrage aan de beheersing van de organisatie is van groot belang. Met deze simulatie bieden we een educatieve en realistische ervaring die je helpt om jouw vaardigheden op dit gebied te verbeteren.

De simulatie kan worden doorlopen in groepen van maximaal 30 deelnemers per sessie. De enige vereiste is dat je een basiskennis hebt van het inkoopproces. Kennis van de three-way match, de bijbehorende systeemcontroles en data is een pré, maar geen vereiste. Of je nu een doorgewinterde expert bent, of nog maar pas begint, onze simulatie biedt een uitdagende en leerzame ervaring die jouw vaardigheden zal verbeteren en daarmee jouw bijdrage aan de beheersing van de organisati

Resultaten:

In één of twee dagen zullen jij en jouw team of groep met studenten de meest voorkomende onjuist geboekte en verdachte posten bij de lijncontrole/ proceduretest van het inkoopproces voorbij zien komen. Daarnaast zullen zij de traditionele methode van een lijncontrole/ proceduretest van het inkoopproces vergelijken met data-analyse technieken, zoals process mining en decision mining. En daarnaast de traditionele manier, en ondersteuning van data-analyse vergelijken met data-level-assurance. Elk van de hiervoor besproken onderdelen kan ook apart worden afgenomen.

Leerdoelen:

Een belangrijk onderdeel van een simulatie is het leren van specifieke vaardigheden, kennis en/of houdingen. Tijdens de “lijncontrole inkoop” staan de volgende leerdoelen centraal:

1. De deelnemer is na afloop in staat aan te geven wat de eigenschappen van een verdachte post, in het inkoopproces, zijn.

2. De deelnemer is na afloop in staat verdachte posten, in het inkoopproces, te identificeren.

3. De deelnemer is na afloop in staat aan te geven wat de eigenschappen van een onjuiste post, in het inkoopproces, zijn.

4. De deelnemer is na afloop in staat onjuiste posten, in het inkoopproces, te identificeren.

5. De deelnemer is na afloop in staat aan te geven wat “process mining” kan betekenen voor de lijncontrole en proceduretest van het inkoopproces.

6. De deelnemer is na afloop in staat aan te geven wat “continuous monitoring” kan betekenen voor de lijncontrole en proceduretest van het inkoopproces.

7. De deelnemer is na afloop in staat aan te geven wat “data level insurance” kan betekenen voor de lijncontrole en proceduretest van het inkoopproces.

8. De deelnemer is na afloop in staat om de requirements voor “continuous monitoring” systeem voor het inkoopproces te specificeren.

9. De deelnemer is na afloop in staat om de requirements voor “data level assurance” systeem voor het inkoopproces te specificeren.